Followers :)

Sep 7, 2011

Caon Misi Raya Merdeka [Part 4]

Assalamualaikum dan selamat pagi semua..hehe
Sorry..Sorry..Sorry...I`m Sorry...hehe..Dah lama aku tak update blog aku nie..Interface dashboard laman web Blogger pown dh tukar baru dh..hehe..Sorry la..Bukannya aku tak nak update tapi busy,busy,busy..hahaha..Well..Mood Raya merdeka kan xabis g nie..hehex

Seperti yang korang semua sedia maklum..Bila menjelangnya hari raya..Of coz la banyak rumah-rumah terbuka akan dibuat umpama cendawan tumbuh selepas hujan..hahaha..Bermadah pulak aku pagi-pagi buta nie..hehe..Tapi bagus jugak banyak rumah terbuka nie..Hari-hari aku dapat makan free..hoho..Makanan sedap-sedap pulak tu..hehe..Tapi satu jew tak best..Tak dapat duit raya..haha..Macam mana nk dapat duit raya..Badan dh tinggi melayut dari tuan rumah..Muka pown dh berjanggut,tak kan la orang nak kasi duit raya lagi..hahaha..Tapi kalau dihulur masakan aku menolaknya..hehe..Rezeki jangan ditolak..kalau rezeki makanan tolak ke mulut ja..And kalau rezeki duit tolak ke dompet ja..hehex

Tapi bila di pikir-pikir balik..Kalau hari-hari aku makan free..Mau bulat badan aku nanti..haha..Tapi tak pa..Badan aku nie mutasi sikit..Aku nie spesies makan tapi badan xpenah nk naik-naik..hehe..Betol aku cakap nie..Aku dh penah jalankan satu eksperimen terhadap diri aku sendri..Aisehh..Eksperiment tu..hahaha..

Sememangnya aku xlekat kat rumah raya tahun nie..Bangun ja dari tidur maka hilanglah aku bersama tenggiling biru aku tu..hee..Tapi raya tahun nie tenggiling aku lak tak berapa sihat..Dia sakit pulak..Aku naik dia pown dh xsesedap dulu..huhu..Tapi tak pa..Hari nie 6 September,aku telah menjalankan operation terhadapnya..Operation untuk menyihatkan dia semula..hee..Dan setelah bertungkus lumus selama 12 jam,akhirnya dia sihat semula..Tapi masih perlu berpantang la..hehe..

Nie kat bawah nie aku ada sertakan beberapa gambar untuk tatapan korang..hehe..Gambar bagaimana tenggiling biru aku menjalani pembedahannya td..hee..Gambar aku g rumah terbuka aku takda amek langsung sebab aku excited sangat dengan makanan..hahaha..Sorry la yew..

Nie gambar semasa aku mulakan operation itu..hee

Bahagian enjinnya yang sudah dibuka..Ini baru sebelah kiri,kanan belom lagi..

50% sudah dibuka..hehe

Antara barang-barang dalaman enjin..

Tu..Kerana sebatang besi yg panjang tu ja,aku terpaksa buka keseluruhan enjin untuk repair..Haiyaa..

Ini semasa dh dalam proses pemasangan semula..hehe

Hehe..Itu la sedikit sebanyak yang aku nak share ngn korang untuk kali nie..Rasa cam takda kena mengena dengan Hari raya kan.??Ada la..Cuba korang baca balik tajuk entry aku..Caon Misi Raya Merdeka..Ada part lagi tu..So mknanya aku akan story la apa yang aku lalui sepanjang raya kali nie..hehe..Sorry la kalau entry aku kali nie tidak menarik minat korang terutama golongan hawa..Tapi aku sekurang-kurangnya aku ada story untuk korang semua..hehe..Inilah yang terpaksa aku lalui untuk raya kali nie..

Orang lain raya tak perlu nak repair moto..Tapi berbeza untuk aku..haha.Kalau aku xrepair maka tidaklah aku boleh bergerak ke mana-man..hoho..Cuti aku pown tinggal 4 hari lagi jew..Then aku akan memulakan semula kehidupan seperti sediakala di sebalik lautan sana..huhu..Tak pela..Sabar jela..Setiap kesabaran ada hikmahnya..hehe..
Oklah..Itu saja dari aku untuk kali nie..Nanti aku update g erk??Thats my promise..hehee
Berjumpa lagi di entry aku akan datang..Adios ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...