Followers :)

Jun 18, 2012

Percutian Bersama Keluarga

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia untuk semua :)

Hari nie aku kembali untuk satu lagi story yang sememangnya best(bagi aku la..hehe) Kelmarin, 17hb Jun 2012 aku dengan family aku pergi bercuti-cuti Malaysia kat Cameron Highlands,Pahang Darul Makmur..hoho..Sebenarnya planning bercuti nie memang family aku dah plan sebelum aku balik bercuti lagi..Then bila aku balik terus la planning nie menjadi..Tambahan pulak kelmarin kan hari Israk Mikraj so thats mean public holiday la..hehe ;)

Percutian kali nie sememangnya percutian terbaik lah aku cakap..Dapat spend time dengan family sememangnya suatu waktu yang sangat indah..hehe..Ok..Kami bertolak ke destinasi yang ingin ditujui bermula pukul 6am..Awal-awal subuh lagi dah bertolak dah..hehe

Semasa dalam perjalanan
Abah aku drive slow jew..Alaa..ingatlah kata pepatah "Biar Lambat Asal Selamat"..hehe..Then kami stop kejap dekat hentian rehat & rawat untuk sarapan sebab semua belom makan pape..Bangun awal pagi masak makanan untuk lunch jew tapi sarapannya belom..haha :p

Selepas selesai sarapan,perjalanan diteruskan..
Selepas semuanya selesai isi perut,kami memulakan semula perjalanan terus ke Cameron Highlands..Lebih kurang pukul 10am,kami sampai la ke destinasi yang hendak dituju..hehe..Tempat pertama yang abah aku stop sebab nak buang air pundi kejap ialah sebuah kedai yang sememangnya kalau kita sampai sana,kedai nie adalah kedai pertama yang kita akan jumpa..hee..Nama kedai nie Avant Chocolate..Nahh..korang tgok pic nya..

Dan lepas dah buang segala air-air yang ada,aku kuar dari toilet tu and terkejutnya aku sebab atas kepala aku penuh dengan buah strawberry yang merah menyala..GRRR...Macam aku nak jew petik makan terus tapi tak sampai sebab tinggi..haha..

Haa..Dah nampak gambar kat atas nie??Aku sure korang pon geram kan??kan kan kan??HAHA ;D
Then kami teruskan lagi perjalanan ke tempat tu namanya Taman Agro Teknologi atau nama lainnya MARDI Cameron Highland..hehe..Memang best kat sini..Nak masuk dalam MARDI nie kena bayar RM3.00 untuk dewasa tapi kami amat bertuah kelmarin sebab kami berpeluang untuk petik buah anggur and buah epal FRESH dari pokok..hohoho..So ape lagi..Kutip jangan tak kutip !!!Kutip then masuk dalam handbag mak aku..kah3 ;D  Penuh dengan buah ja handbag tu..hihi..Maaf la mak..Handbag mak jew yang ada masa tu..haha

Ok..Kat bawah nie beberapa gambar yang aku take masa kami jejalan kat MARDI..korang enjoy la gambar-gambar kat bawah nie yew..hehe ;)

Bunga pon ada dorang tanam dalam MARDI nie..hehe

My mom and all my sis ;)

Alamak..Kantoi bergambaq dengan bunga..HAHA ;D

Satu taman contoh kt sini tapi tak dibenarkan masuk :)

Tengoklah gelagat adik-adik and mak aku tengah cari epal untuk dipetik..HAHA

Nahh..Aku jumpa !!!hehe..Korang nak?? :p

Nie bahagian tanaman sayur-sayuran..

NAhh. !! FRESH dipetik dari pokok buah anggur nie.hoho

Gelagat family aku bersama buah anggur..Lepas bergambar tengok la apa abah aku buat..Tengok pic seterusnya..HAHA

Oppss !!Kantoi suda..haha
Jalan-jalan dekat bahagian tanaman tomato..
Tomato !! Its FRESH..nyum nyum..hehe ;)
Then lepas dah puas jalan-jalan and petik-petik buah kat sini,so kami pon meneruskan lagi perjalanan ke satu tempat untuk rehat sekejap and nak makan tengahari sekali..Ketika inilah bergunanya makanan yang mak aku masak awal-awal pagi tadi tu..hoho..Masing-masing semua dah lapar..haha..Lepas lunch,perjalanan diteruskan lagi ke satu lokasi kedai-kedai yang kat tepi jalan..Aku tak taw nak bagi nama pa..hehe..Tapi kat sini kami mulalah bershopping sakan..Beli sayur la,buah la and tak dilupakan souvenirs.. ^_^
Haa..pilih !! pilih !!pilih !! :p

Then kami menuju ke ladang teh pulak untuk bergambar kat sana and nak jalan-jalan kat ladang teh sana.. ;)  Sememangnya cantik betol pemandangan kat ladang teh nie..Nahh..beberapa gambar untuk tatapan korang ;)


My Mom & Dad..Love them soo much <3 ;)



Haha..Nie saja jew nak test skill photoshoot aku..So adik aku,aku jadikan model..hoho ;)
Ladang teh nie adalah tempat terakhir yang kami lawati kat sini..Sebenarnya banyak lagi tempat-tempat yang kami tak sempat nak singgah sebab kelmarinkan hari public holiday so ramai betul manusia-manusia yang hadir..Parking penuh and jalan pon agak jamm.Tapi its ok,next time masih boleh pergi tempat-tempat yang tak sempat untuk dilawati tu ;)
Antara tempat-tempat yang xsempat kami lawat kelmarin contohnya taman rama-rama,taman ular,Rose valley,taman lebah and banyak lagi la..hehe


Semasa on the way nak balik tu,kami sempat lagi singgah kat satu sungai yang ada air terjun untuk mandi segarkan diri..Aku tak tahu apa nama tempat tu..haha :p
Kat bawah nie aku sertakan jugak beberapa gambar yang aku saja-saja amek untuk tatapan korang ;)
(saja test skill guna camera handfon cap ayam jeww..hehehe ;D )







Nie namanya strawberry chocolate..Sepinggan RM12..HAHAHA ;D



A Moment to Remember..17/6/2012 @ Cameron Highlands ;)


Aku rasa sampai sini saja story aku untuk kali nie..Nanti aku story lagi yew..hehe ;)

Papaii~ ^_^

2 comments:

  1. amboyhh dyee ..
    conok nyee la kan ..
    xpa , nty kita wt rombongan p cameron ramai2 noh ...
    huhuu :)

    ReplyDelete
  2. hehe..ok2..tp kena tunggu suma keja la yew..bela $en bagi banyak2 ckit baru best p sna..haha ;)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...