Followers :)

Jul 4, 2012

Kembali Ke Sekolah 2 ^^

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia untuk semua..

Aku kembali lagi untuk entri kedua berkenaan mengimbau kembali zaman sekolah dahulu..hehe.."Kembali Ke Sekolah 2 "..hehe..Untuk entri kali nie aku nak bawa korang semua imbau kembali masa zaman sekolah dulu pabila cikgu bagi kerja sekolah..hahaha..Topik menarik nie..hihi ^^

Pada suatu hari di dalam kelas 5 vangang..

Cikgu : Ok murid-murid..Sila hantar buku nota sejarah yang cikgu suruh kamu semua siapkan semalam sebagai kerja rumah tu..Hantar dekat depan nie..Letak atas meja cikgu..
Pelajar : Err....Cikgu..Saya tertinggal la buku tu kat rumah..Keja dah siap dh tapi bole tertinggal pulak..huhu
Cikgu : Kamu tinggal buku tu kat rumah nak bagi nenek kamu baca ka??
Pelajar : heeee..(tersengeh kambing)

HAHAHA :D
Bila di ingat-ingat balik zaman nie..Memang aku akan tersenyum sorang-sorang..hehe..Yela..Mahunya aku tak senyum sorang-sorang..Aku selalu buat kot taktik nie dulu..HAHAHA =P  Asal cikgu mintak buku kerja sekolah or kerja rumah ja,akan ada saja la alasan aku tak mau hantar buku tu..Aku tak mau hantar sebab buku aku tak pernah nak kemas kini dulu..hihi.opss!! Kantoi suda..haha :D

Satu lagi situasi yang berkenaan dengan kerja sekolah tak siap nie..Mesti korang semua pon pernah kena denda macam nie kan??kan kan kan??HAHA.. Baik mengaku cepat =P


Tambah menyedihkan kalau kena KETUK KETAMPI BERJEMAAH..dah la berjemaah,kat luar kelas lak tu..HAHAHA..Malu siott..Padan la dengan muka..Cikgu bagi keja sekolah sapa suruh tak buat..hehe =P

Satu lagi denda yang sememangnya familiar bila tak siap kerja sekolah ialah rotan tapak tangan untuk perempuan and rotan punggung untuk lelaki..HAHA..

Pabila saja cikgu menarik rotan itu keatas,maka akan terhentilah seketika nafas pelajar yang bersalah dan pabila rotan itu dihayun..WHACK !!!! Adoiii !!!! Rasa macam hilang punggung oww..HAHAHA =D
Aku selalu kena rotan dulu..Iye la..Zaman sekolah dulu sememangnya aku nakal gila..Kerja sekolah yang kena bagi tak pernah aku siapkan..HAHA =D

Alaa..Tak payah tipu la kalau setiap daripada kita tak pernah ada kenangan lawak-lawak masa zaman sekolah dulu..hehe..Kalau di ingat-ingat balik..Memenag kita akan rindu zaman tu and kalau Doraemon wujud kat dunia nie..Mesti ramai yang pi minta tolong dia untuk rewind balik masa..hehe =P

Tapi apakan daya..Itu la pepatah pernah mengatakan "Masa Itu Emas,Jadi hargailah sebaik-baiknya" haha..
Oklah..Nantikan entri seterusnya berkenaan zaman sekolah dari aku lagi lepas nie..hehe..
Adios..

Notakaki : Gambar yang diambil adalah diciplak dari google image..Sekian harap maklum ;)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...