Followers :)

Sep 19, 2012

Camping Hutan Taman Bukit Tawau (Bhgn 2)

Hye..Hye..Hye.!!!
Caon kembali lagi..Sekarang aku akan sambung story yang aku tak habis cerita pagi tadi..haha..Sorry la yew..aku update blog kelam kabut semalam,then tertido and bangun awal pagi tadi sementara tunggu bas datang ambil,aku cuba habiskan jugak..hihi ^^

Erm..Kat mana yew aku stop pagi tadi...ermmmmmm...........HAA.!!!! Ingat dah..Aku stop dekat aku mandi and berendam hampir sejam setengah tu..haha..Sememangnya kecut habis segala yang ada (jangan pikir yang lain-lain..haha). Di depan camp site kami ada 2 anak sungai.. Satu anak sungai yang airnya sejuk dan berarus deras dan satu lagi anak sungai yang airnya panas dan arusnya slow jew..hehe..Korang tengok gambar kat bawah nie..hee

Nampak tak ada 2 anak sungai dalam gambar nie??Kalau tak nampak tu tandanya pendek umur..haha =p
Nampak tak dalam gambar kat atas nie?? Kalau tak nampak tu sorry la yew..hee..Klik gambar kalau korang nak puas lagi tengok..hehe =)
Okay..Selepas kami puas berendam tu,kami pon naik and prepared untuk suasana malam..Dalam kepala otak aku masa nie ialah macam mana la suasana malam nanti..Mesti kelam gelap tak nampak apa..hahaha(aku bukan takut okay)

So kami pon cari la kayu-kayuan dan daun-daunan kering yang bole kami jumpa di sekitar kawasan campsite untuk kami nyalakan unggun api sebagai sumber cahaya kami nanti kalau suasana dah gelap..hehe

Kegigihan Abg Jeff dan Eric untuk menghidupkan api..haha
Selepas api berjaya dihidupkan,sekejap ja suasana menjadi gelap gelita dan kami keluarkan torchlight masing-masing sebagai sumber cahaya alternatif..hehe..Penting oo torchlight pada kami masa nie..HAHA..Then kami relax-relax sambil menghayati musik alam semulajadi yang sememangnya sangat menenangkan jiwa dan raga..Release segala stress yang ada dalam diri..hoho =)

Tiba-tiba Abg Jeff bersuara ajak kami sama-sama buat night jungle trekking..WAhhh..Macam best ja..hehe..Okay Abg Jeff..We are ready.!!!! Lets go bebeh.!! >.< Hehe

Besarnya torchlight atas kepala aku..HAHA =D

Ketika night jungle trekking..hehe..Nampak creepy tak gambar nie??heeeee~
 So kami pon sama-sama berjalan trekking di tengah kegelapan malam di dalam hutan dengan harapan dapat jumpa serangga or haiwan yang jarang dijumpai ketika siang..Tapi yang kami jumpa hanyalah serangga ini..hee..


Jadi la kan daripada tak jumpa apa-apa..haha
Then balik ke campsite dan kami panaskan semula hidangan yang kami masak petang tadi dan sama-sama kami dinner..Sedap pulak dinner di tengah hutan nie..HAHAHA..Walaupon hidangannya tak seberapa tapi rasa sangat mengenyangkan..Tak percaya??Korang bole cuba sendiri..hehe ;)
Makan sudah,kenyang pon sudah..Nak tido awal lagi..Hurmm...Nak buat apa lagi nie.. =.=
Tiba-tiba.!!!!!! Aku came up dengan satu idea..Apa guna ada camera..Gunakan la camera yang ada untuk menghilangkan boring..So kami ambil keputusan untuk buat sesi snapping-snapping hilangkan boring..haha

So menggunakan kreativiti yang ada,aku setup tempat tu dengan lighting dari torchlight dan lilin..Setup ala ala studio gitu~..hehe..So untuk 1st session kami mulakan dengan snap gambar jenis light trail..haha..Mula-mula memang nampak macam bangang ja suma hasil gambarnya..Tapi nama pon main-main kan..So tak kisah la..Korang jangan risau,aku akan share jugak kat sini..Aku konpom korang mesti akan gelak lepas tengok gambar-gambar nie..HAHAHA..Sorry kualiti gambar sedikit blur sebab tak da tripod masa nie dan kami pon masih lagi cuba-cuba untuk snap gambar sebegini..hehe =p

Aku tak tahu apa yang Abg Jeff cuba lukis di sini..hahaha(Hanya dia yang faham)

I`m a ghost..U should afraid of me..wuu~..haha


I`m an angel..hehehe =D


Tumbuh sayap sudah..kah3 =D
 HAHA..Mesti korang dah gelak dah nie kan? kan kan?hehe..Boring kan masa nie so memang jadi macam nie la..haha =p
Then kami come out dengan sesi yang kedua iaitu potret malam..hee.Tapi aku cuba untuk tidak menggunakan flash tapi just menggunakan sumber cahaya yang ada pada masa tu..hee..Dan hasilnya.....

Gaya santai dari Abg Jeff..hoho

Eric in black..hehehe


Seriusnya aku..haha..Fotogenik la katakan..hehe =p


Hehe..Itu la beberapa gambar potret yang kami snap malam tu..Masing-masing dari kami dapat merasa jadi model..hehe..Dan kalu korang nak tengok gambar behind the scene..Tengok kat bawah nie..Boleh la nampak prop-prop yang kami gunakan masa tu..Torchlight,Tisu,dan pinggan kertas warna putih..HAHA =D


Nampak tak prop kat bawah tu..HAHA..
Then setelah penat bergelak ketawa dengan hasil-hasil gambar yang kami dapat,kami berehat sebentar sambil minum nescafe 3in1..Borak-borak kosong sehingga pukul 12MN dan seterusnya kami check in ke dalam khemah untuk merehatkan diri..Esok hari banyak lagi aktiviti yang kami akan laksanakan..hehe

Okay..Aku nak wujudkan bahagian 3 pulak untuk story aku nie..hehe..Saja nak buat macam drama sikit..Bezanya story aku nie ada bahagian tapi drama ada episod.HAHA =p
(saja nak buat korang suspend,tapi kalau korang tak suspend tak pela =.=" )

Ok..Nantikan story aku seterusnya iaitu
"Camping Hutan Taman Bukit Tawau (Bhgn 3)"..
Sekarang aku nak sambung buat assignment aku..hoho..Selamat Malam~ Adios ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...