Followers :)

Sep 15, 2012

Taman Bukit Tawau ^^

Assalamualaikum dan Salam sejahtera buat semua..hehe

Hye..Hye..Hye.. =)
Sepatutnya minggu lepas lagi aku nak update mengenai nie tapi disebabkan kesibukan melanda so hari nie baru aku berkesempatan untuk update..Tak kisah la janji niat untuk update tu tercapai..haha =D

Korang masih ingat entri yang aku update baru-baru nie?? Entri bertajuk Sepetang Yang Tenang..hehe..Dalam entri tu aku ada bagitau kan yang aku ada berjumpa dengan seorang lelaki bernama Ari..Dia dari Pahang datang sini bercuti dan secara kebetulan aku jumpa dia tengah shooting-shooting kat tepi pantai..So aku tegur and kami jadi kawan..hehehe ;)

Then pada keesokan harinya iaitu hari Ahad (9 September 2012),aku dan Ari berpakat untuk pi ke Taman Bukit Tawau untuk shooting-shooting kat sana pulak..hehe..Tengok..Baru kenal sehari dah macam lama kenal kan?? Baru sempoii..!!HAHA =D



Kami memulakan perjalanan lebih kurang pukul 1.30pm..Mula-mula kami tanya bas untuk ke sana tapi rupanya hanya ada charted bas ja untuk pi sana..Kalau setakat 2 orang,driver tu cakap memang takda la dia nak masuk sampai dalam sana..huhu..Kami dengan perasaan hampa dan mula rasa down and macam tak mau ja pi sana..Tapi tiba-tiba Ari ajak jugak pi sana and kami gunakan khidmat teksi untuk ke sana..RM30 tambang for 1 way..haha..Terbaek..!!huhu

Dalam teksi on the way ke Taman Bukit Tawau ^^

Pemandangan sepanjang perjalanan..haha
Perjalanan dari bandar Tawau mengambil masa dalam 15 - 20 minit  la..haha..Sesampai ja kami di sana,kami pon masuk la dan kena bayar yuran masuk RM3.00..Tempat nie kena warta as hutan simpan kan so mesti la bayar sikit..hoho =D
Then tanpa berlengah masa tempat pertama kami pi ialah pejabat pengurusan yang ada di situ..Sebelum masuk ke dalam hutan kena la jumpa dulu orang-orang tempat nie and tanya dulu mengenai lokasi-lokasi menarik dalam Hutan Taman Bukit Tawau nie..hehe =)

Salam diberi,kasut pon dibuka..
Kami pon melangkah masuk ke dalam pejabat tu and kami berkenalan dengan Abang Jeff..Dia renjer hutan sini..Sememangnya dia memang expert la dengan kawasan hutan nie..haha..And untuk pengetahuan korang jugak..Dia jugak salah seorang peminat fotografi dan menggunakan Nikon D5100..WAhhh..!!!Aku dapat geng.!!! >.< HAHAHA

Yang Ari pulak sibuk nak beli souvenirs untuk dibawa pulang ke kampung halaman..haha..Lawak betul tengok telatah dia tawar-menawar harga dengan abang Jeff..

Bang,yang nie berapa harga abg boleh bagi??HAHAHA
 Then setelah selesai sesi tawar-menawar and sesi perkenalan..Kami pon dapat la peta mengenai tempat nie..Boleh la buat panduan japgi..hehe ;)

And bermulalah sesi bergambar untuk kenangan..Aktiviti nie sememangnya wajib untuk simpanan sebagai kenangan..Korang pon sama jugak kan kan kan??? =D


 
Dari kiri : Aku,Ari & Abg Jeff

Selepas tu,aku dan Ari memulakan langkah menuju ke dalam hutan dan destinasi yang kami pilih ialah 'World Tallest Tropical Tree'..So kami pon memulakan trekking sejauh kira-kira 1Km..Sepanjang perjalanan tu kami ada la shooting-shooting gambar flora dan fauna..Dan semestinya gambar-gambar diri sendiri jugak perlu di snap..hahaha..Nanti di hujung entri nie aku letak gambar-gambar shoot terbaik yang aku dengan Ari snap tu..hehe ;)

Aku di atas jambatan gantung..hoho =D

Ari..Comel gitu..HAHAHA

Aduii..Ada gangguan pulak..HAHAHA..Sian Ari..
Jalan trekking tidak jugak terlalu sukar..Macam kat dalam gambar bawah nie haa.. =)
Nahh..Ada jambatan lagi..hihi ^^

Dan seterusnya kami berjalan lagii....


Dan lagii..Dan lagii..Dan lagiii..

Dan akhirnya...
Kami sendiri pon sesat.!!!! HAHAHAHAHA =D
Tak dela..Saja ja..Gurau jew..huhu =)






Seterusnya kami pon berjalan la lagi..dan nie lah gambar-gambar yang kau dan Ari snap sepanjang perjalanan tu ^_^

I snap u..Say cheeseeee.!!!hehe ;)





Antara pokok yang kami jumpa semasa dalm perjalanan..Besar kan??

Keciknya aku..hahaha
 Kat bawah nie gelatah Ari untuk mendapatkan shoot yang terbaekk.!!!HAHAHA =D

 Nie plak shoot aku yang aku suka..hehe ( sambil buat hidung kembang kecut )


 Nie plak shoot Ari yang aku suka..hehe
Mensyukuri ciptaan Tuhan =)
Snap tu snap jugak tapi perjalanan ke destinasi perlu diteruskan..
300meter lagi..hehe..chaiyoo..chaiyoo..
dan akhirnya kami tiba di destinasi yang dituju... "World Tallest Tropical Tree" - 88.25 meter ^_^
Kami rehat sebentar kat situ sambil dihiburkan oleh alunan musik asli dari fauna hutan..Tenang ja rasa hati nie..hehe ^_^
Setelah lebih kurang 15 minit rest,kami mulakan perjalanan semula untuk trekking keluar dari hutan pulak..Rasa berbaloi and puas sangat-sangat..
Sepanjang perjalanan balik bateri camera pon dah semakin berkurangan so kami just snap sekali sekala ja..HAHA..Itu la tadi snapping sampai tak hengat dunia.. =D




Kat bawah nie ialah beberapa gambar yang aku dan Ari snap..Korang sendiri boleh nilai kan..so kalau buruk just lihat ja..Dan boleh jugak tinggalkan komen kejujuran dengan menyatakan gambar-gambar ini adalah buruk di ruangan komen di bawah entri nie..HAHAHAHA =D








Hehe..Banyak lagi sebenarnya tapi nie ja yang aku nak share untuk kali nie..huhu =)
Setelah penat berjalan dan kami pon sampai semula di bahagian pintu masuk dan sekali lagi kami bergambar yang terakhir sebagai kenang-kenangan..
Yang nie kami minta jasa baik sorang pakcik untuk ambil gambar kami..hehe..Arigatou pakcik..!! ^^



Sampai sini saja dulu entri aku untuk kali nie.. Dan sebelum aku mengakhiri entri ini..Aku rasa korang patut tahu yang nie...
HAHAHA..Kenapa Ari terlambai-lambai tu..???? =.="
Sebenarnya kami terpaksa tahan kereta yang lalu lalang untuk tumpangkan kami balik ke bandar sebab masa nie dah memang tak da dah bas yang lalu kawasan nie sebab jam dah pon pukul 6 lebih..wakakaka =D
TERBAEK.!!! ^^

Oklah.Sekian saja untuk kali nie..Sorry kalau korang rasa entri kali nie macam annoying sikit..Ini blog aku so aku just sharing apa yang aku rasa and pengalaman aku dengan korang semua..Aku banyakkan gambar sebab dengan gambar korang boleh merasai apa yang aku rasa dan tak la korang bosan sangat untuk baca entri nie kan??..hehe ;)
Kalau suka,korang bole tinggalkan komen kat bawah..Tak suka pon boleh jugak komen kat bawah..hihi
Sekian..Adios~ ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...