Followers :)

Jul 4, 2011

Dari Sudut Positif Sebuah Tong Sampah

Assalamualaikum n Salam 1 Malaysia semua..
Selamat pagi...Pagi nie aku 1st day masuk ke kelas untuk sem 3..Perasaan seronok xterkata..Tapi seronok tu seronok juga..tapi kena ingat yang semakin meningkat semester,semakin dekat aku dengan alam pekerjaan n alam sebenar yang bakal aku lalui xlama lagi..huhu..Xpela..Adat dunia..Masa semakin ary semakin berganjak..Usia juga semakin ary semakin melanjut..hehe

Untuk pagi nie entry aku adalah mengenai TONG SAMPAH..haha..

korang mesti pelik kan??kenapa la aku suka cgt nk bercerita mengenai tong sampah kan??Sedang kan bukannya ada apa dengan tong sampah tu..Dh la busuk,kotor n jijik plak tu..Haaa..Sebenarnya benda yg busuk,kotor n jijik nie la yg akan menyedarkan anda semua pada pagi nie..hehe

Td aku datang awal ke kelas..Semangat kn nk start semester baru..hahaha..
Tapi tba2 plak akak PPK yg pegang kunci tu xdatang lagi..Maybe sebab ujan lebat td..So dy pown terlewat la ckit..Aku stay2 jew kt ruang sebelah kelas aku tu n pusing2 la kt situ kejap..Then tiba2...Jeng3..!!!!Aku ternampak tong sampah..pikiran aku pown mula la berpikir..hoho..

Tong sampah..Selalunya orang akan hanya anggap sebagai tempat membuang sampah dan merupakan satu benda yg kotor n busuk..Xsemua orang akan cuci or angkat tong sampah tu melainkan jika disuruh atau dipaksa atau pown dh sememangnya kerja org tu..kn kn kn??hehe

Cuba korang pandang dari satu sudut yang berlainan mengenai tong sampah nie..Dari sudut yang positif n boleh korang aplikasikan dalam hidup korang..Ok...Korang hayati apa yang aku cuba nk sampaikan nie..Tong sampah memang adalah tempat untuk kita membuang sampah..TETAPI......Kalau xda orang yang nk gunakannya or xda orang yang gunakannya dengan cara yang betul xguna juga tong sampah nie wujud kan??kn kn kn??hehe
Sama jugak la kalau manusia..Jika dia dh tawu yang ada badan2 atau orang2 penting yang bole selesaikan masalah yang di hidapi,kenapa xgunakan khidmat badan2 atau orang2 penting tersebut??Nie kira nk wt demonstrasi jew..Haimm..apela nk jadi..Sama la jugak keadaannya kalau seseorang manusia tu memegang sesuatu jawatan..Xkisah lah apa jawatan sekali  pown,kalau manusia tu xda peranan langsung n xda tanggungjawab dalam jawatan yang dia pegang xguna jugakkan???kn kn kn??haha..Tong sampah nie..Nasib dia xbole berkata2 sebab dia adalah suatu benda tidak hidup..Kalau dia bole berkata2,aku rasa abis semua orang akan kena marah dengan tong sampah tu kalau korang buang sampah merata2..hahaha..

Oklah..Cukup la aku membebel untuk kali nie..haha..Nanti aku bebel lagi nohh..Harap korang dapat la sedikit sebanyak apa yang aku cubaa sampaikan untuk kali nie k..
Sekian saja dari aku.. Adios  ^_^

1 comment:

  1. untung laa da blek kn,, hahhaa :) bkn nk bgtw pon,, hehhee tp best u pnye entry, rajin gler eak mngarang,, hahahha

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...