Followers :)

Aug 29, 2011

CaoN Misi Raya Merdeka [Part 2]

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia semua..haha..
Sekali lagi aku kembali untuk menyambung story mengenai misi Raya Merdeka aku..Kali ini bagi part yang kedua..hehehe..

Selepas mengharungi perjalanan yang panjang serta memenatkan..Aku telah berjaya sampai ke kampung halaman tercinta dengan selamatnya..hehe..Perasaan seronok tak terkira..Tak yah aku cakap la camna perasaan aku time tu sebaik ja aku sampai petang kelmarin..hahaha..Rasa macam nak cium and guling-guling atas tanah woo.Hahax

Sememangnya aku akui,perjalanan yang aku harungi sememangnya sangat memenatkan..Yela,maunya tak penat..Lepas terbang,aku naik kenderaan beroda 4,then beroda 2,then 2 lagi then ermmm......Bas roda dia berapa erk??hahaha..Ntah la..Tak sempat lak aku kira roda bas tu..hahax..Tak kisah la bas tu roda berapa pun..Yang pasti aku dh sampai ke kampung halaman aku..hoho

Oklah..Untuk part 2 nie,aku nk story la macam mana rentetan perjalanan journey yang aku lalui kelmarin..Sorry la lambat sikit aku update part 2 nie..Letih kot..heee..
Ok..Tanpa membuang masa..haha..Mendarat ja aku kat airport LCCT tu,aku bersama Shahir(membew kedah jugak sebatch dengan aku) naik bas untuk ke KL Sentral..Sebenarnya secara kebetulan aku naik flight dengan Shahir and Fifi..Kami 3 orang adalah group semenanjung pertama yang memulakan perjalanan pulang..Tapi sampai ja kat LCCT tu,Fifi ambik haluan sendiri sebab kampung dia kat Melaka..So kami berpisah di airport ja selepas aku dengan Shahir naik bas..

Then sampai ja kat KL Sentral,aku terpaksa berpisah dengan Shahir pulak sebab aku pun perlu amek haluan aku yang tersendiri..hehe..Maka berpisahlah kami di situ..Aisehh..Macam cerita Sang Kancil pulak..HAHAHA..Ok..Ok..Ok..Aku kemudian diambil oleh sepupu aku pergi ke rumah dia di BAtu 9,Cheras..Sia datang amek aku dengan motor jew..Motor LC..Haha..Ini baru la dunia aku..Dunia kenderaan beroda 2..hoho..So then dia pown bawa la aku g makan kejap sebab aku lapar gila time tu..haha..And then baru balik umah dia..Sampai ja kat umah dia,aku bole la rest kejap..Kejap jew rest sebab aku sampai umah dia dh pukul 2 am..Sembang punya sembang dh pukul 3 lebih camtu la..Tido and pukul 8 am dh jaga dan kena siap-siap pulak untuk g Puduraya..Bas pukul 11 am..
Nasib la sepupu aku nie ada kawan-kawan yang baik and sudi menolong..Kawan-kawan dia la yang tolong hantar aku dan dia g Puduraya..Nie ada haa gambar puduraya aku snap kat bawah nie..hehe

Puduraya kini...hehe
Sememangnya jalan on the way nak g Puduraya sesak gila..Yela,kan musim perayaan..Konpom la sesak jalan-jalan kotaraya..haha..Kami g Pudu naik motor jugak..Geng LC hantarkan..Wuhuuuu..!!Memang gempak la riding dalam kesesakan..Selit and menyelit..hehex..Nie adela sikit gambar yang aku sempat snap semasa tengah selit menyelit tu..hehe..(Sempat lagi tu)

hehe..

Kesesakan jalan kotaraya..hoho
Sampai ja di Pudu,dorang pown leave us alone..haha..Then aku dan sepupu aku nie masuk dalam pudu dan menunggu and then menaiki bas untuk memulakan pula perjalanan ke Utara semenanjung..Perjalanan selalunya 5 jam jew dari KL ke SP..Tapi sebab musim perayaan,jalan jamm dan excident pown banyak aku nampak sepanjang jalan..So jadi la 6 jam perjalanan..Aku sampai SP tepat pukul 5 petang..Time tu hujan tengah renyai-renyai..Sampai jew,family aku yang sambut..Naik kereta kemudian dorang bawa aku n sepupu aku singgah bazar ramadhan kat sini..haha..Macam tawu-tawu jew family aku nie..Aku pown ape lagi..Mengidam lama dh makanan semenanjung kan..hahax

Dan suatu saat yang sememangnya aku idam-idamkan selama nie..Saat di mana aku dapat berbuka bersama family tercinta..huhuhu..Keriuhan berbuka bersama abah,mak dan sedikit gelagat adik-adik ku yang mencuit hati sememangnya suatu keadaan yang aku betul-betul rindu..huhu..Hanya tuhan yang tahu betapa aku bersyukurnya pada masa tu..huhu

Antara juadah berbuka..Masakan mak aku tu..hehe
Selepas berbuka,aku rest kan diri..Kemudian aku dan sepupu aku keluar g jalan-jalan Uptown..Satu tempat untuk shopping raya..Tapi kami justg ronda-ronda and jalan-jalan ja..haha..Then kami g karaoke kejap sebab nak lepaskan gian..hahahaha..Pukul 1 pagi baru balik umah..Inilah dunia aku yang sebenarnya di sini..hehe..

Oklah,aku nak g bersahur nie..Hari berpuasa yang terakhir untuk tahun nie..huhu..Selamat tinggal Ramadhan,selamat datang Syawal..Kau pasti aku rindui wahai Ramadhan..huhu..
Ok,itu saja untuk part ke-2 nie..Nanti aku update lagi k..Keep following my story ok..hehe