Followers :)

Aug 1, 2011

Sekali Lagi -_-


Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia semua..
"Sekali Lagi"..Itulah tajuk entry aku untuk malam nie..Bukan aku nk cita sal movie Sekali Lagi lakonan Shaheizi Sam n Lisa Surihani tu..Aiyaa..Korang nie..hehex..Tapii..............ermmm....

Sekali lagi aku menyambut Ramadhan di peratauan..Suasana jauh dari keluarga ternyata berbeza..Sememangnya berbeza..Tapi xpew..Aku pasti bukan aku sorang jew yang hadapi keadaan cmni..Kawan-kawan aku yang lain pown hadapi keadaan yang sama seperti yang aku lalui..Cuma berbeza tempat serta keadaan jew..Kalau kawan-kawan aku yang di semenanjung boleh lagi merasa makanan semenanjung walaupun korang jauh dari keluarga..Aku nie..Aiyaakk...Nak merasa makanan yang semacam macam di semenanjung pown susah..huhu..

Xpela..Janji aku tetap bole hidup kt cni..hehe..Itu yang penting..Ary nie adalah 1st day puasa so tadi aku g la bazar yang dekat dengan hostel aku nie..Aku egtkan harga kuih kt situ dh xmacam tahun lepas..Rupa-rupanya..Haimm..Still the same one la kawan..Sebiji kuih RM0.50..RM1.00 baru dapat 2biji..Kalau kt semenanjung RM1.00 dh dapat 4biji..(aku tahu la sebab aku pown bekas penjual kuih suatu masa dahulu..hehehe )

Bab makanan yang lain korang xyah tanya la..Sememangnya xsama seperti di semenanjung..Ermm..Xpela..Seperti kata pepatah - lain padang lain belalang..So sama juga keadaan yang aku alami nie..Lain tempat,lain cara serta adatnya termasuk juga jenis makanannya..So layan sudaa idop nie..hehe

Tapi xpew..Sekarang nie aku dh mula menghitung hari semula..Hari untuk aku pulang berhari raya..Bersama keluarga tercinta..hahaha..Perjalanan yang memakan masa selama 1 hari..hehe..Tapi aku xkisah semua tu..Yang pasti aku akan pulang..Aku tetap akan pulang dari perantauan.!!!ngeheehe ^_^

Ok lah..samapai cni jew celoteh aku untuk kali nie..Nanti aku celoteh lagi k..
Akhir kata dari aku..Selamat menjalani ibadah puasa kepada semua yang beragama Islam..
Sekian,Adios ^_^v

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...