Followers :)

Aug 12, 2011

Dugaan Demi Dugaan


Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia semua..
How are u today??ceewahh..Speaking pulak pagi-pagi nie..hehex..Xdela,saja jew test speaking skill..Esok aku ada pembentangan dalam English sebenarnya...hahax(motif sangat)

Oklah..Tajuk entry aku untuk kali nie..Dugaan Demi Dugaan..Pejam celik pejam celik dh 12 hari kita melayari bulan Ramadhan yang mulia nie..Sekejap jew kan..Lagi 2 minggu dh raya..Hooraayy..!!!!haha..Jangan suka dulu..Puasa pown belom tentu penuh..hehex

Bagi aku sendiri..Ramadhan kali ini banyak menguji aku..Yela,sememangnya menguji aku dari segi kesabaran dan ketabahan..Mana tak nye,semester nie aku telah pegang jawatan sebagai penghulu yang mana korang semua sedia maklum kan macam mana tugas sebagai seorang penghulu nie..Haimm..Tapi xpew..Aku xpenah menyesal dengan setiap tindakan yang aku amek..hehe..

Aku suka jawatan nie sebab jawatan nie banyak memberi pengalaman kepada aku dan banyak mengajar aku erti kehidupan sebenar..Tambahan pulak masa bulan puasa nie..Haiyaa..Sememangnya tugas penghulu xpenah habis even aku kena berpuasa..Xpela..Itu semua aku xpeduli..Yang pasti ibadah puasa tetap aku jalankan..hehe

Minggu lepas sem,aku kena pergi ke cawangan kolej utama untuk menghadiri kelas nursing kat sana..Sememangnya penat menguruskan transport untuk membawa seramai 72 orang ke sana..Pagi-pagi kena pulak bangun awal,angkat segala PA system yang perlu di bawa ke sana untuk sesi pembelajaran...Lepas tu,dh sampai sana kena uruskan hal kelas pulak..Kena g amek kunci..And then ada lagi...Kena uruskan hal keselesaan semua pelatih pulak..Kena pulak rushing g On aircond..Kalau xda aircond dorang mengadu panas,xbole belajar..Xpew..untuk keselesaan bersama jugak kan..hehe

Lepas dh seetle semua tu,tugas penghulu belom selesai..Aku kena pergi bilik pengajar dan jemput serta maklumkan dengan pengajar berkenaan kelas pulak..Dan slepas dh habis semua sesi pembelajaran dari pukul 8am hingga 5pm..Its time to go back home guys.!!Saat yang sememangnya semua kawan2 aku tunggu,termasuklah aku..hehe..Tapiiii.......Lepas abis kelas,aku still xbole pergi ke bas awal..Sebabnya aku kena bersihkan kelas yang diguna tadi..Iyelah..Kita dh menumpang guna kelas orang,so kena la bersihkan balik..Susun meja,buang sampah dan kemas-kemas sikit apa yang patot dibuat..Lepas dah seetle semua tu,barulah aku bole menuju ke bas..Sememangnya setiap kali ada kelas di sana,aku akan jadi orang paling last keluar dari kelas dan menuju ke bas..Apa bole buat...Haimm..Aku pon turut penat nk bercerita semua nie dengan korang..hahax..Aku rasa korang yang baca pown konpom rasa penat kan??hahaha..Beginilah kehidupan aku di sini..Tapi aku xpenah ungkit apa yang aku buat..Semuanya aku buat dengan ikhlas demi untuk melatih diri aku serta untuk menambah pengalaman dalam diri aku..Selama 4 hari kena pergi sana..Selama itu jugalah aku alami seperti apa yang aku story kat atas td..

Tapi kalau aku ada kelas di cawangan sendiri pown,kehidupan aku tetap sama..Urus itu..Urus ini..Tapi xpew..Aku xpenah menyesal dengaan apa yang aku buat..hahaha..Semuanya untuk kebaikan aku sendiri..Untuk melatih diri aku..hehe..Ceewahh.!!hahax

Ok..ckuplah tu..Tapi baru-baru nie,aku betul-betul terkilan dengan apa yang berlaku..Aku buat semua tu dengan ikhlas,tapi ada orang cakap nk femes lah apelah..Haimm..Mulut manusia sememangya macam tu..xpela..Pekakkan telinga jew..hehe..Dan ada lagi satu kejadian yang buat aku terkilan..Selain dari uruskan semua tu,aku bertanggungjawab untuk ambil attendent dan uruskan borang-borang sesi pembelajaran dan pengajaran..Yela,pengajar dah ajar kan??So mestilah ada hitam putih yang dia mengajar subjek tu..

Adalah aku buat sesuatu nie..Membew aku nie dia xdatang kelas,tapi dy xmaklumkan dengan aku..Then aku perasan dy xda dalam kelas..Tapi attendent dy bersign..So untuk protect dy dan juga untuk protect diri aku,aku padam la sign dy tu..Yela..in case kalau pengajar tanya berapa orang xda dalam kelas..Aku bole bagitaw n aku bole bagi alasan yang kukuh untuk protect diri aku dan juga protect kawan aku yang xdatang kelas nie..Aku bole gtaw dy pergi dapatkan rawatan di hospital kew..Ada masalah keluarga kew..Tapi malangnya...Niat aku telah disalah erti..Dy anggap aku sengaja xpuas hati dengan dy sebab tu aku padam sign yang di sign oleh kawan dy....Haimm.Sepanjang aku belajar di sini,Xpernahlah aku berdendam or xpuas hati dengan sesiapa..Semuakan kawan..Buat apa lah nk masam-masam muka nie..Haimm..

Tapi xpew..Aku xpernah marah dengan dy..Aku Just let it be jew..Dan aku jugak dh maafkan dy..Bulan puasa nie..Buat apa la aku nk berdendam dan nk marah-marah..Walaupown si dy ini bukan Islam,tapi aku xkisah semua tu..Kawan tetap kawan..Masalah kita bole seetle cara elok..Boleh runding elok-elok..Bertindak secara profesional..Aku tahu sampai hari nie dy masih masam muka dengan aku tapi aku xkisah semua tu..In case la kalau dy terbaca blog aku nie..Aku harap dy paham la..

Oklah..cukuplah sampai sini rasanya..Dah panjang lebar sangat aku berstory pagi nie..haha..Bukannya apa,just sedikit luahan hati aku serta pengalaman yang aku alami untuk dikongsi dengan korang semua..Hehe..Harap sedikit sebanyak korang dapat la jugak apa yang aku cuba nak sampaikan nie..

Korang ingat k..Dalam dunia nie,walau apa pon yang kita buat jangan pernah menyesal dan lakukannya dengan ikhlas..Jangan jugak pernah mengungkit segala yang kita buat itu..Biarlah kita dan orang-orang tertentu saja yang tahu apa pengorbanan yang kita dh buat tu..Ok lah..Sekian saja dari aku untuk kali nie..
Satu pesanan terakhir dari aku untuk korang..Jangan lupa kekalkan senyuman dalam kehidupan seharian..hahaha ^_^

Senyum macam saya.!!!hehex

Ngeeeeee :D

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...