Followers :)

Aug 16, 2011

Kesyukuran dalam kerinduan

Assalamualaikum dan Salam 1 Malaysia buat semua...

Agak sedikit bersawang blog aku nie..hehe..Yela,dh berapa lama aku tak update..Biasalah sedikit sibuk..Sedikit jew ok??hehex..Tapi blog aku nie bersawang sikit jew..Tak dela sampai dh nampak usang kan??hee

Sedar tak sedar,dh 16 hari kita puasa kan??Sekejap jew rasanya..Pejam celik pejam celik,dh separuh daripada bulan Ramadhan nie kita dh harungi..Tinggal 2 minggu lagi sebelum berakhirnya bulan yang mulia nie dan kita pown akan berhari raya..hehehe..Saat yang sememangnya dinanti-nantikan oleh aku dan aku pasti oleh korang semua jugak..hohoho

Ok..Back to the story..Tajuk entry aku untuk kali nie ialah "Kesyukuran dalam kerinduan"..Ada sebab kenapa aku pilih tajuk nie..Nampak macam penuh bermakna kan..kan kan kan??haha..Sebenarnya saja jew aku letak tajuk cam tu..Yela..Kita sepatutnya bersyukur sebab sedar tak sedar dh separuh daripada bulan Ramadhan nie dh kita harungi dengan jayanya..Bagi yang tak berjaya,kalau untuk golongan wanita normal la kan??tapi kalau untuk golongan lelaki,aku tak tahu la nak cakap apa..hahaah..Lu Pikir La Sendiri.!!hahax

Tapi bagi aku sendiri..Ermm..Dalam aku bersyukur nie..Aku betul-betul rindukan family aku di sana..Mak n abah aku selalu call aku..Tanya apa menu berbuka aku..Macam mana puasa hari nie..Haimm..Mak aku cakap,dia nk berbuka pown kadang-kadang tak da selera sebab memikirkan apa la aku makan untuk berbuka setiap hari..Tapi aku just boleh bagi tahu dorang supaya sabar la..Tidak lama lagi anak mu ini akan pulang dari perantauan untuk berhari raya bersama..hehehe..

Ok..Sekarang untuk story sampingan dari aku..hehe..Hari ahad yang lepas iaitu 14 Ogos..Aku bersama beberapa kawan-kawan aku mensponsorkan diri untuk menolong menghias lobi di cawangan utama kolej aku nie..Nie semua pun atas arahan pengarah jugak..Walaupun aku tahu ada di kalangan kami yang tak berapa nk ikhlas masa hari tu,tapi tak pela..itu korang punya pasal..haha..Yang pasti,lobi tersebut siap berhias..Kami kena hias seperti suasana hari raya..Yela,nk mewujudkan suasana tersebut kan??hehe..Sambil menghias,aku pasang lagu-lagu raya untuk sama-sama kami enjoy sambil bekerja..hoho

Kat bawah nie ada la beberapa gambar yang sempat aku snap..Korang layan k??hee

Haha..ciap ada patung lagi..

keadaan amatlah serabut sebelum siapnya menghias.haha


Dah nampak kan gambar-gambar tadi..hehe..Itu semua sebelum ciap dihias..Gambar yang dh ciap dihias aku terlupa nak snap..(aku tertido di sofa sampai bas datang amek sebab letih..haha)
Then kelmarin pagi,Puan pengarah sent SMS pada Sir aku menyatakan ucapan terima kasih beliau kepada kami semua..hehe..Most welcome Puan..hoho

One more story sebelum aku akhiri celoteh aku nie..Petang kelmarin aku,aku ajak Hafiz dan Jude pergi bazar Ramadhan..Dorang 2 nie kawan searas dengan bilik aku..Bilik aku dekat jew dengan bilik dorang..haha..So pukul 5pm kami memulakan perjalanan secara berjalan kaki ke bazar tersebut..Perjalanan memakan masa hampir 20 minit untuk satu hala..hahaha(ayat dokumentari la pulak)..
Jauhkan???Tapi kami xkisah semua tu..Janji dapat ubah-ubah selera ketika bulan puasa nie..hehe..
Nahh.Kat bawah nie da sikit gambar untuk tatapan korang..hehe


Suasana crowded di bazar..hoho

Hafiz dan Jude..

Me dan Jude..hehe
Banyak kan kami membeli..hahaha.Kalau nk ikut nafsu lagi banyak la kami beli..hehex..
Untuk pengetahuan korang,Jude walaupun dy bukan islam..Tapi dy turut ikut puasa..Haha..Dy cakap best puasa nie..Terutama ketika nak berbuka..hahaha..Best woo dapat berbuka sama-sama..
Oklah..Sampai sini saja dulu celoteh merepek aku..Actually aku nk update blog nie semalam lagi..tapi disebabkan kondisi kesihatan aku yang kurang sihat..So aku rest jela semalam..hehe..
Ok lah..Nanti kan story aku akan datang k..Adios ^_^

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...